T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
GENEL BAŞKAN SEBAHATTİN ÖZTÜRK’ÜN MESAJI
Türk İdareciler Derneğinin 60. Olağan Genel Kurulunda, Değerli Genel Kurul Üyelerimizin teveccühü ile Genel Başkan olarak seçildim. Genel Kurul’un bana verdiği bu şerefli görevin sorumluluğunu en üst düzeyde yükleneceğimi ifade etmek istiyorum.
Türk İdareciler Derneği, bir sivil toplum kuruluşu olarak 1963 yılında kurulmuştur. Mülki idare amirleri tarafından kurulmuş ve mülki idare amirlerinin temsil edildiği yegâne bir kuruluş olarak varlığını sürdürmektedir. Derneğin kuruluşunu 1965 yılında “İdarecinin Sesi” adı verilen gazetenin yayın hayatına başlaması takip etmiştir. Bu gazete 1987 yılında bir dergiye dönüşmüştür. Günümüzde İdarecinin Sesi dergisi iki ayda bir düzenli olarak yayımlanmaktadır. Bu kapsamda Türk İdareciler Derneği, mülki idarenin sesi olarak bir misyon üstlenmiştir. Dergi, bir yandan farklı alanlardaki gelişmeler konusunda mülki idare camiasında farkındalık oluşturmak, diğer yandan farklı konularda mülki idarenin bakış açısının ifade edildiği bir platform olma niteliği taşımaktadır. Ancak nihai olarak kamuoyuna Türk kamu yönetimi içinde mülki idare sisteminin önemini ve konumu ile mülki idare amirlerinin başarılı çalışmalarını yansıtmak işlevini üstlenmektedir.
Türk İdareciler Derneği, 1966 yılında Bakanlar Kurulu Kararı ile “Kamu Yararına Çalışan” dernek statüsünü de kazanmıştır.
Türk İdareciler Derneği, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün gösterdiği “çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkma” hedefi, Anayasamızda yer alan temel ilkeler ve Dernek Tüzüğü’ndeki amaç doğrultusunda mülki idare amirlerinin hukukunun korunması yönünde, başta İçişleri Bakanlığı olmak üzere ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği içinde çalışmıştır. Bundan sonra da azim ve kararlılıkla çalışmaya devam edecektir. Bu bağlamda, başta görevi devraldığım mesleğimizin duayeni Sayın Saffet Arıkan Bedük olmak üzere bugüne kadar görev alan, Derneğimize ve mesleğimize çok önemli katkılarda bulunan, tüm genel başkanlarımıza şükranlarımı sunuyorum.
Mülki idare uzun bir tarihsel geçmiş ve deneyimden süzülerek günümüzdeki yapısal ve işlevsel görünümünü almıştır. Bu tarihsel süreç, aynı zamanda mülki idarenin ülkenin toplumsal gerçekliği ile uyumlu bir biçim almasına katkı sağlamıştır. Bu sistemin temelini oluşturan mülki idare amirleri, 2018 yılında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilmesi ile birlikte taşrada merkezi idarenin temsilcisi ve idari yürütme vasıtası olarak varlıklarını sürdürmektedir. Aynı zamanda mülki idare amirleri güvenlikten, sosyal yardıma ve eğitime kadar il ve ilçe düzeyinde farklı alanlarda ve geniş bir yelpazede yönetim sorumluluğu bağlamında kritik ve stratejik bir işlev üstlenmektedir.
Mülki idare sistemi, Türkiye’de toplumsal gerçeklik içinde kendine yer bulmuş ve benimsenmiştir. Mülki idare amirleri, toplumda bir başvuru merci ve hükümet kapısı olarak kabul edilen bir konumdadır. Bu konuda, hukuki olarak merkezi idarenin bir temsilcisi olarak görev yaparlarken, toplumun kendilerinden beklentileri açısından bakıldığında toplumsal bir önder rolü üstlenme kapasiteleri de bulunmaktadır. Bu bağlamda mülki idare amirleri, bir düşünürün tanımlamasıyla “iman şövalyesi” olarak görev ve sorumlulukların yerine getirmektedir.
Mülki idare amirleri olarak, mesleğimizin yegâne temsilcisi ve camiamızın ortak sesi Türk İdareciler Derneğine sahip çıkmak asli vazifemizdir. Derneğimize üye olmak ve üyelik yükümlülüklerimizi yerine getirmek vazgeçilmez bir sorumluluğumuzdur.
Türk İdareciler Derneği, “mülki idare” Demektir. Dolayısıyla Türk İdareciler Derneğine sahip çıkmak mesleğimize sahip çıkmak demektir.