T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
TÜRK İDARECİLER DERNEĞİ
GENEL MERKEZİ
Ankara 26.08.2010
BASIN AÇIKLAMASI
Anayasa halkoylaması sürecinde, bazı siyasi parti temsilcileri tarafından Mülki İdare Amirlerine yönelik tehdit içeren açıklama ve değerlendirmelerde bulunulması meslek mensuplarımız tarafından üzüntü ve endişe ile izlenmektedir.
Valiler ve Kaymakamlar kanunlar gereği, görevli bulundukları il ve ilçelerde, Devleti ve Hükümeti temsil etmektedirler. İktidarların değişimi mülki idare amirlerinin kanunlarla belirlenmiş bu konumunu etkilemeyecek ve her gelen iktidar bu meslek mensupları ile birlikte çalışacaklardır.
Türkiye Cumhuriyeti bir hukuk devletidir. İdarenin her türlü eylem ve işlemine karşı yargı yolunun açık olduğu Anayasada ve yasalarda yer almaktadır. Yasaya aykırılık hukuki denetim yoluyla belirlenebilir ve bundan da kimse kaçınmamaktadır. Yargı kararlarına karşı ise herkesin saygılı olmak ve uymak mecburiyeti vardır.
İdarenin her türlü eylem ve işlemlerine karşı yargı yolunun açık olduğu Anayasada yer almaktadır ve mülki idare amirlerinin her türlü eylem ve işlemlerine karşı da yargı yolu açıktır.
Hal böyle iken referandum sürecinde; bazı mülki idare amirlerinin eylem ve işlemleri bahane edilerek, mülki idare amirlerine yönelik, haksız ve insafsız bir şekilde yapılan işlemlerin hesabının sorulacağı yönünde siyasi mesajların verilmesi, meslek mensuplarımız tarafından endişe ve üzüntü ile takip edilmektedir.
Devleti yönetmeye talip olmuş siyasi parti temsilcilerinin, illerde ve ilçelerde devletin ve hükümetin temsilcisi olan meslektaşlarımızı hedef alan açıklamalar yapmış olmaları anlaşılır ve açıklanabilir bir durum değildir ve büyük talihsizliktir.
Mülki İdare Amirlerince planlı ve programlı olarak yapılan hizmet ve çalışmaların Devlet adına yapıldığı asla gözden uzak tutulmamalıdır. Her yapılan hizmette siyasi mana aramak veya bu hizmetleri siyasi malzeme haline getirmek hiç kimseye bir fayda sağlamamaktadır.
Hizmetinde bulundukları halkın taleplerini ve ihtiyaçlarını devlet adına tespit edip gidermek, Mülki İdare Amirlerinin görevi ve aynı zamanda sorumluluklarıdır. Bu yönüyle vali ve kaymakamlar, milletine karşı devletin güler yüzü ve şefkatli elidir.
Bugün, Ülkemizin en ücra köşelerinde yapılan her hizmet ve yatırımda Mülki İdare Amirlerimizin emeği ve alın teri vardır.
Vali ve Kaymakamlar, yaptıklarıyla, yatırımlarıyla, hizmetleriyle ve halkla münasebetleriyle milletimizin sinesinde güven ve itibar kazanmış ve her zaman takdirle anılır olmuşlardır.
Görevlerini yaparken, Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı tüm nitelikleriyle Cumhuriyetimizin koruma ve kollanmasında gerekli hassasiyeti göstermek Mülki İdare Amirlerinin temel anlayışı ve hedefidir.
Valilerimiz ve Kaymakamlarımız, Milletimizin değer yargılarıyla uyumlu, halkla münasebetlerinde dikkatli ve vatandaşlar arasında hiçbir ayırım yapmaksızın hizmetleri gerçekleştirmede hassas davranmakta bunu da asla unutmamaktadır.
Dil, Din, Irk, Cinsiyet ve Siyasi düşünce farkı gözetmeksizin Devletin sunduğu imkânları ve verdiği yetkileri vatandaşlara eşit ve adil olarak dağıtmak ve kullanmak fevkalade önemlidir. Mesleğin itibar ve yüceliği de buradan gelmektedir.
Halkoylaması sürecinde, siyasi partilerin karşılıklı söylem ve atışmalarında, bütün mülki idare amirlerinin hedef alınmasını ve Devlet ile Millet arasında güven ve itimadın sağlanmasında kilit rol oynayan mülki idare amirlerinin, siyasi polemiklerin içine çekilmesini fevkalade haksız buluyor ve Cumhuriyetimizin kurumlarının yıpratılmasının hiç kimseye yarar sağlamayacağına inanıyoruz.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Saffet Arıkan BEDÜK
E.Vali
Genel Başkan