T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Konu : Valiler Hk.
Ankara, 22.02.2021
BASIN AÇIKLAMASI
22.02.2021 tarihinde bazı basın yayın organları ile internet sitelerinde yer alan Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine geçilirken yapılan değişikliklerle “Devletin Valisi” tanımının kaldırıldığına dair gerçek dışı haberler üzerine aşağıdaki açıklamanın yapılması zorunluluğu ortaya çıkmıştır.
Öncelikle söz konusu haberlerde iddia edildiği şekilde Türk İdareciler Derneği ya da yetkilileri tarafından bu yönde yapılmış herhangi bir açıklama kesinlikle söz konusu değildir. Dernekler Kanunu’nda açıkça belirtildiği üzere “dernek yöneticileri” ibaresi dernek yönetim kurulu ve başkanını ifade etmektedir. Türk İdare Derneğinin ne Başkanı ne de yönetim kurulu üyeleri tarafından mezkûr iddialara konu edildiği şekilde hiçbir açıklama yapılmamış olup, derneğimizin isminin bu şekilde kullanılması kabul edilebilir bir durum değildir. Bilgimiz ve iznimiz dışında Derneğimizin adının kullanılmasına karşı gerekli hukuksal süreç başlatılacaktır.
Bahse konu iddianın içeriğinde yer alan hususlara değinilecek olursa;
1- Anayasamızın, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi ile birlikte yeniden düzenlenen 104’üncü maddesinde; Cumhurbaşkanımızın Devletin başı olduğu ve yürütme yetkisinin Cumhurbaşkanına ait olduğu net bir şekilde belirtilmiştir. Dolayısıyla Devleti temsil makamı Cumhurbaşkanı olup valiler de 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9 uncu maddesine göre Cumhurbaşkanının temsilcisi ve idari yürütme vasıtasıdır.
Bu değişiklik sonrasında Valilerin “kamu görevlisi” vasfı değişmemiş olup, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen hak, sorumluluk ve yasaklara tabi olmaya devam etmektedirler.
2- Yine bahse konu iddialarda yer verilen valilerin atanma, görevden alınma veya görev süreleri ile ilgili yer verilen hususlarla ilgili olarak valilere özgü bir yeni düzenleme bulunmamaktadır.
Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesiyle hangi kadro, pozisyon veya görevlere Cumhurbaşkanınca atama yapılacağı belirlenmiş olup buna göre arasında valilerin de bulunduğu (I) sayılı Cetvelde yer alan görevliler hakkında atama şartları, görev süresi ve görevden alınma ile ilgili hükümler açıklığa kavuşturulmuştur.
Dolayısıyla valilerle ilgili olarak özel bir düzenleme olmaktan öte, en üst kademe yöneticilerinin tabi olduğu (I) sayılı Cetvelde yer alanlara dair genel kuralların sanki valilere yönelik sınırlandırıcı bir düzenlemeymiş gibi sunulması, gerçeği yansıtmamaktadır.
3- 02.07.2018 tarihinde çıkarılan 703 sayılı KHK ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu’nun 9. maddesi “Vali, ilde Cumhurbaşkanının temsilcisi ve idari yürütme vasıtasıdır” biçiminde değiştirilmiştir. Aynı KHK ile 5442 sayılı Kanunun 27. maddesi “Kaymakam, ilçede Cumhurbaşkanının idari yürütme vasıtasıdır” hükmü getirilmiştir.
Ancak, 28.07.2018 tarihinde 30492 sayılı Resmî Gazete ’de yayımlanan Valilik ve Kaymakamlık birimleri Teşkilat, Görev ve Sorumluluk Yönetmeliğinde yapılan değişiklik ile Temsil başlığı altında 72/A maddesi eklenmiş, “Vali, ilde Devletin ve Cumhurbaşkanının temsilcisi ve idari yürütme vasıtası; kaymakam, ilçede Cumhurbaşkanının temsilcisi ve yürütme vasıtasıdır” düzenlemesi yürürlüğe girmiştir. Dolayısıyla vali ve kaymakamların hukuki statüleri ve temsil işlevleri açısından temel bir değişiklik olmamıştır.
Sonuç olarak vali ve kaymakamlarımız dün olduğu gibi bugün de Devletinin ve Milletinin emrinde ve milli iradeye saygılı şekilde var güçleriyle kutsal ülke coğrafyasının her bir köşesinde hizmet etmeye devam etmekte olup, Anayasa, Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri ve diğer mevzuatta belirtilen görev ve yetkilerini ayrım gözetmeksizin tüm vatandaşlarımıza eşit şekilde yerine getirme sorumluluğu içerisinde hareket etmektedirler.
Bu bağlamda vali ve kaymakamların hukuki statüleri ve temsil işlevleri, 2018 yılında geçilen Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine uyumlaştırılarak önceki döneme benzer biçimde varlığını devam ettirmektedir.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
İnkılap Sokak No:17 06420 Kızılay/ANKARA Tel Gn. Bşk. 0312 433 35 11 - Snt: 434 46 22-23 Fax: 433 69 58